niedziela, 15 stycznia 2012

Pierwsza "barbiowata" z dzieciństwa - Petra!

Nie będę się za bardzo rozpisywać kim jestem, bo bloggerów zapewne interesują bardziej moje lalki :)
Bloga otwieram żeby usystematyzować sobie to, co mam w głowie - moja kolekcja ilością może nie powala, ale będzie się powiększać (w szczególności fascynują mnie Barbie etniczne, w strojach lat '80 oraz współczesnych oraz panowie o niestandardowym kenowym looku).
Chcę też zdobyć lale z dzieciństwa, które nie przetrwały próby czasu/zginęły w niewyjaśnionych okolicznościach i zdobyć te, o których wtedy marzyłam...
Nie ukrywam, że blog jest też dla mojej potomnej, w której (mimo, że ma niespełna 4 lata) udało mi się zaszczepić bakcyla a co najważniejsze, szacunek do lal - obchodzi się z nimi bardzo delikatnie i myśl o ich zniszczeniu przeraża ją - mam nadzieję, że wiek eksperymentów nigdy nie nadejdzie :)
Uważam za logiczne w 1wszym wpisie pokazać Wam swoją 1wszą lalkę z "barbiowatych" czyli Petrę. Model Sunny Petra w różowym stroju :) Do dziś pamiętam okoliczności dostania jej, nawet miejsce gdzie ją rozpakowywałam (mały pokój u babci)! Trzęsły mi się wtedy ręce, nie spodziewałam się, ze będzie przytwierdzona do pudełka żyłkami. Takich lalek nie znałam wtedy nawet z reklam, nie pamiętam, czy w ogóle wiedziałam wtedy o istnieniu Barbie. Dodatkowo wyobraźnię rozpaliły zdjęcia z tyłu kartonu - drugi model z tej serii, w kostiumie turkusowym...
Do dnia dzisiejszego ostał mi się jedynie strój kąpielowy (był mocno eksploatowany, materiał się przesilił) i1 but :(
źródło: ebay (niestety archiwum)

źródło: flickr

źródło: flickr

Lalka miała słabej jakości włosy, oryginalnie platynowe, szybko zszarzały i zesztywniały. Jako dziecko uważałam też, że ma nieproporcjonalnie krótkie ręce i tułów; twarz może nie najpiękniejsza (w konkursach piękności z późniejszymi nabytkami przegrywała, a nawet robiła za sprzątaczkę) ale sentyment mam!
Dziękuję http://petraiinne.blox.pl za zidentyfikowanie modelu :)

Także jakby ktoś gdzieś zobaczył Petrę Sunny, pasek i buty - proszę o kontakt!

This is my first post so as a new blogger (and old collector) I'd like to say that I'm focused on ethnic Barbies, 80's and modern styled, and Kens looking atypically.
I'd also love to get dolls I lost in my child hood and those I dreamed of that time.
So that my blog should begin from the first Barbie alike doll I had - it was Petra Sunny (pink one). Till now only swimsuit retained.
I'd be very grateful for every info about auctions with this doll/belt/shoes :) It can be also the blue one.

6 komentarzy:

  1. Sunny Petra była też moją pierwszą lalką z dzieciństwa, pominąwszy 2 kioskowe kloniki. wtedy była to dla mnie lalka z prawdziwego zdarzenia, chociaż może nie była to Barbie i w pewnym momencie oddałam ją młodszej koleżance, by na stare lata tego żałować.
    Super, ze chociaż pozostały Ci po niej dodatki. Mojej buty skradziono mi parę dni po zakupie, a z kostiumem już sama nie pamiętam co się stało.
    Chociaż Petra do najpiękniejszych lalek nie należy to na zawsze będzie miała szczególne miejsce na mojej lalkowej półce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kradzież butów - to brzmi poważnie!
      Mi pozostał 1 but niepasujący oczywiście na żadną inną lalkę :)

      Usuń
  2. Są obie na ebay :)
    http://www.ebay.pl/itm/270823320262?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, dzięki za czujność! Dobra cena! Kurde wzięłabym obie... Niby babka pisze, że tylko do Niemiec przesyłka ale zapytam.
      ps nie wiem o co chodzi na tym ebayu, nigdy nie kupowałam tam nic, dlaczego nie widać przedmiotów tej kobiety ani nie ma tej aukcji w wyszukiwarce?

      Usuń
  3. Bo to znalezione na ebay.de, czyli niemieckim. Ale zapytaj o wysyłkę, czasem nawet jak nie pisze w aukcji zgadzają się na to. Z płatnością też jest łatwo. Zakładasz konto na paypal i tam wplacasz kase a potem tylko klikasz na ebayu zapłać i cię przekierowuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I have the same Petra and used to love to play with it when I was a little girl (İn Turkey) :)

    OdpowiedzUsuń