niedziela, 15 stycznia 2012

Barbie Mermaid z 1991 r.

Pierwszy wpis o ulubionych Barbie a wraz z nim ta pierwsza i ukochana Barbie Mermaid z 1991 r. Kiedy ją dostałam - oniemiałam! Lalka zachwyca mnie do dziś.



Niestety ogon nie przetrwał próby czasu.


z prawej kolory bardziej realne

Btw, czy ktoś rozpoznaje ten strój? Oryginalny Matellowski (był jeszcze różowy stanik), wydaje mi się, że był kupiony bez lalki ale nie jestem pewna.
Syrenka przeżyła moje dziecięctwo bez szwanku, za to "dojechała ją" później młodsza siostra. Wróciła do mnie z urwaną głową, wyszczerbioną szyją, plamą od długopisu/mazaka na czole (terapia z benzoil peroxyde nie dała rady, poczekam na słońce i wypróbuję masło).

headmold 1976, body 1966 (chyba oryginalne?)

Pokazuję już po spa włosów (gdyby nie świecące nitki, które się elektryzują, wyglądałyby idealnie bo sam włos jest gładki).

Przyjmę oryginalny strój :) Cynk o takim mile widziany.
Zastanawiam się również nad kupnem NRFB albo chociaż w lepszym stanie niż moja... Póki co na pewno dostanie jakieś ciałko tnt.
Rarytasik to grzebyczek w kształcie konika morskiego - swoją droga nie wiem po co Mattel kontynuował ich produkcję, nie nadawały się do czesania.

A tak na marginesie, mam chętkę skompletować wszystkie z serii... ;) Zebrałam je z netu, niestety zdjęć fabrycznych brak:

wszystkie z 1993 r.: Magical Hair Mermaid Barbie with violet hair, Fountain Mermaid Barbie, Fountain Mermaid Barbie with pink hair AA, Mermaid Skipper with Sea Twins.

Uważam, że ta pierwsza seria jest o wiele piękniejsza niż Jewel Mermaids z 1995, a już późniejsze syreny bez nóg to totalny bubel.

Ciekawostki:
- w 1993 wyszła również następczyni mojej Mermaid (która była pierwsza W OGÓLE) w tym samym stroju a z... niebieskimi włosami.A może ktoś mnie w konia zrobił i przererootował włosy?

Barbie Sereia 1993 (bodymold chyba nieoryginalny?)

- parę lat temu zauważyłam inną wersję mojej Mermaid z '91. Początkowo myślałam, że to kwestia oświetlenia i zdjęć - a jednak nie. O sprawie przypomniała mi dziś Rudy Królik - powęszyłam więc i... mam dowód!

Obie są z tej samej serii, pewnie różnią się krajem produkcji - posiadaczy 2giej wersji proszę o zgłaszanie sygnatur, porównamy :)
Jak widać różnią się nie tylko kolorem skóry, ale i "płetwą" na staniku oraz łuskami na ogonie. Dzięki Ci Mamo, że kupiłaś akurat tą subtelniejszą wersję! :)

3 komentarze:

  1. A mi się podoba wiekszość Mattelowskich syrenek. Przynajmniej tych do 95 roku :)
    Ta niebiesko włosa na 100% jest hybrydą i podejrzewam też że kolor włosów dostała od właściciela :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też coś mi śmierdziało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hi there :)
    I'm just wondering if you own the doll "1993 Magical Hair Barbie", and are willing to sell her? I've been looking for this doll everywhere. If you do want to sell, please email me at midnight.owl.37@hotmail.com
    Regards,
    Stephanie

    OdpowiedzUsuń